2011. szeptember 13., kedd

Rúth könyve I. rész

Történt az, hogy már régen felkértek, segítsek be gyülekezetünk bibliakörének vezetésébe. Úgy éreztem, eljött az idő, így jeleztem az illetékesek felé. Most már csak dolgozni kell az ügyön :). Az első alkalmon túl vagyok, nem volt egyszerű menet. Nehéz foglalkoztatni egyszerre egy 3 és egy 7 évest...
Háromhetente kerül rám a sor, és azt gondoltam, ilyenkor megosztom veletek is az anyagot, hátha hasznát veszitek.

A foglalkozás menete (leírom szinte szó szerint a vázlatomat :)):
  1. Köszöntés
  2. Ének: Csodálatos, Jézus a szeretet...
  3. Kivel mi történt az elmúlt héten. Körbeülünk, dobjuk a labdát egymásnak. (Ezt kihagytam...véletlenül.)
  4. Ima...(...ezt is kihagytam, van még hová fejlődni!)
  5. Történet. A földre leterítek egy lepedőt, azon játszom el Duplo-val.
  6. Játék:  választás jó ér rossz között (akinek a labdát dobom)
  7. Kézműves: vasutas menesztőtárcsa készítése. Közben beszélgetés a gyerekekkel.
  8. Ének: Ha sátán kísért azt mondom: nem, nem , nem!...használva az elkészített táblát :) (Aztán az egyik gyerek elkezdte énekelni az "Indul már a vonatot", így spontán nekiálltunk vonatozni a teremben.)
  9. Leülünk, jó dologra zöldet, rosszra pirosat mutatni. (Nem így csináltam, szituációt mondtam és ott kellett a jó megoldást mondani maguktól, vagy az általam felkínált lehetőségek közül választani. Labdáztunk.)
+ Eszem-Iszom

A hatos ponthoz összeszedett ellentétpárok:
igazság.hazugság
lopás-becsületesség
tiszta-piszkos
harag-megbocsátás
önzés-önzetlenség
ütés-simogatás
jó szó-csúfolás
jutalom-büntetés
édes-keserű
kedves-morcos
Isten-sátán
igaz-hamis
angyal-ördög
engedelmesség-engedetlenség
építés-rombolás

A választott gyerek életkorához passzintottam a feladatot.
Mindenkinek van egy füzete, amibe hetente beragasztjuk az általunk készített lapot. Ezen az olvasott igehely, az aranymondás és feladat szerepelnek. Elméletileg a tanultak alkalmazása is, ez az enyémről  most lemaradt. A gyerekek ebbe kapják a mosolykákat, mindenki arra a helyre amiben volt ügyes volt.
Ha van kedvetek, töltsétek le, használjátok vagy csak nézzétek meg :). Innét tudjátok letölteni!
A vasutas menesztőtárcsát ITT találjátok.

Íme Rúth könyvének első része, Duplo-val :):

2 megjegyzés: