2011. március 31., csütörtök

Mit kezdjünk Rebekával?

Minden történetet megnéztünk, ahol az esküvő után még előfordul Rebeka neve. Megmondom őszintén, nem igazán tudtunk vele mit kezdeni. Pozitív vagy negatív? (Mert ezt a besorolást igényelnék a lányok)
Feltűnő a hasonlóság Sárával, ez az egyik feladat vezérfonala volt, de ne szaladjunk előre.
Szóval, a dolog ott kezdődött, hogy már rég halogattuk ezt a beszélgetősdit, mindig közbejött valami. Már többször is átolvastam az idetartozó részeket, így tudtam, nem lesz könnyű falat. Ritának semmi kedve nem volt Bibliát olvasni, így Dorkával kettesben maradtunk. Persze aztán Rita is bekapcsolódott, mivel a szobában tartózkodva kénytelen volt "hallgatni" a mondókámat:). Végül aztán ő lett a leglelkesebb, teljesen felháborodott, hogy Rebeka kivételezett Jákobbal, csalt és hazudott...mellesleg, nem is csodálom. Olyan ez a szakasz, mint egy brazil szappanopera, nem mondhatnám fordulat-mentesnek.


Kezdjük ott, hogy nagyon karakán nőszemély lehetett. Első felszólításra vonult leendő férjéhez. Ezt eddig csak engedelmességnek vettem, de most már elgondolkodtam azon, hogy lehetett ebben valami "rátartiság" is...
Aztán: nagyon elbűvölő volt, hiszen feledtetni tudta Izsákkal a gyász miatti bánatot.
Heves lehetett...tusakodtak a méhében az ikrek, és ő már "akkor minek is élek!" felkiáltással fordult Istenhez.
Tudta mit akar és azt el is érte: Jákób volt a kedvenc, hát kapja ő az áldást (ha már az elsőszülöttségi jogot megszerezte magának). Ez azért nem a férj iránti engedelmesség példája, hiszen tudta, ő Ézsaut akarja megáldani.
Fondorlatos: tudta, hogy mentheti meg kisebbik fiát, ennek megfelelően taktikázott.

A feladat egyszerű:
Gyűjtsd össze a Rebeka és Sára közötti hasonlóságokat.
Mivel házassági évfordulónkra kaptam Sanyától egy nagy Milka desszertet, azt mondtam, hogy ahány közös pontot találnak, annyi darab bon-bont kapnak. Elhamarkodott kijelentés volt...

Hasonlóságok:
  • hittek Istenben
  • meddők voltak (egy darabig)
  • mindkettejükről idegen földön azt hazudta a férje, hogy testvérek
  • voltak zavaró nőszemélyek a történetben: Hágár Sáránál, Judit és Boszmat Rebekánál
  • feltűnően szép volt mindkét asszony
  • és itt még nem ért véget a felsorolás...
Nem is emlékszem, miket szedtek még össze a csajok, de mondtam, hogy azért azt már ne írjuk fel , hogy "mindketten nők voltak" :D.
Végül Rita 4, Dorka 3 csokit kaphatott volna, de ők csak 2-2-t vettek, hogy maradjon nekem is :).

3 megjegyzés:

  1. Hát Rebekával én is régóta hadilábon állok, de még nem gondoltam így végig az ellentmondásokat. Nekem már a név jelentése is valahogy olyan "nem tudom mit gondoljak".
    Nagyon ügyik voltak a lányok!:)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de aranyosak! :)
    Én azt gondolom, hogy Rebekát az anyaság változtatta meg rossz irányba, és ez nem egyedülálló dolog ma sem. Nagy kísértés a gyereket a házastárs ill. Isten elé helyezni. Bár lehet, hogy igazad van a rátartisággal kapcsolatban. Ezek csak az első gondolataim, azt hiszem újra el fogok olvasni minden kis részletet.

    VálaszTörlés
  3. Igazad lehet Léda! :) Legalábbis azonosulni tudok ezzel a gondolattal! Köszi!!!

    VálaszTörlés