2011. március 16., szerda

Vinye-Zörög-tető-Csesznek-Zörög oldal-Vinye

Kb 14 kilométer.
Történt ugyanis: abba a helyzetbe kerültünk kirándulásilag, hogy nem volt egy óvódáskorú gyermek sem a köreinkben. Így aztán gondoltunk nagyot, és választottuk a címben szereplő útvonalat.
A vonat 8:55-kor indult Győrből, visszafelé 17:45-kor szálltunk fel a járműre. Ez az időmennyiség éppen ideális ehhez a túrához, nem is a hossza miatt, inkább a szintkülönbségek okánál fogva. Vagy fel mentünk, vagy le. Vízszintes rész nem sok volt, a Zörög-tető és a vár is magasan van.
Az erdő gyönyörű. Inkább őszi, mint tavaszi a táj, de az itt-ott előbukkanó korai virágok emlékeztettek rá, milyen évszakban is járunk.
 Az útvonal vadregényes, nem túlzsúfolt, talán pont a nehézsége miatt :).
Nem mentünk be a Cseszneki várba. Voltunk már többször is, nem túl nagy látványosság és belépőt is szednek érte. Helyette inkább "várkerülővé" lettünk, barlangot néztünk meg vízesést (Kőmosó-szurdok), a nemzeti ünnep tiszteletére pedig marshmallow-t sütögettünk :P.
Mindenkinek ajánlom, hogy vigyen zseblámpát, így jobban bele lehet mélyedni a barlangászásba.
A vinyei vasútállomáson van egy pénztárca-barát büfé, ahol életmentő zsíros kenyeret és virslit vehet az, aki nem vitt kellő mennyiségű (8db/koponya) szendvicset.

Jó kirándulást :)!

1. Hát egyik szeme sír, a másik nevet. De kár, hogy lemaradtunk! De jó, hogy nélkülünk egy sokkal komolyabb túrát tudtatok csinálni! :)

2. Kedves Zsuzska! Nagyon tetszik a blogod. Olyan jó, hogy dokumentálod is ezeket a remek együttléteket! Hajrá! Szívesen olvaslak máskor is! :)

3. Nagyon tetszik ez a blog, úgyis sokszor úgy érzem pár ilyen lányos dolog kimaradt a gyerekkoromból. És majd megtaníthatom Borinak is, ha nagyobb lesz :)
    Amúgy meg fejben én is tervezek nagy túrákat, hogy hova megyünk, ha majd nagyobbak lesznek :D, egyenlőre viszont kisebb távok jönnek csak szóba, nem is strapabírás, hanem a bogarászás miatt... hogy minden csiga-kavics-bogár-kukac-levél-lepke kielemzése közben nehéz haladni... ja és az összes botot, amit hozni kell, nem is említem...

4. Örülök, hogy tetszik. Engem motivál és számon kér a létezése, így nekünk mindenképpen hasznos. Az meg már csak hab a tortán, hogy ha más is szívesen olvassa :).
    A bogarászás nálunk is bejátszott, megálltunk minden virágnál, és Dani, aki 8 (v.9) éves, snowboard méretű fadarabokat hurcolt magával :D.
    Nektek sem kell sok már és mehettek sokat, csak győzzétek őket utolérni :).