Egy napon, mikor is rájöttem, hogy a szabimnak lassan vége és alig voltam a gyerekeimmel, feltettem a nagy kérdést: mit szeretnének csinálni? Pénz nincs kocsi nincs, jóidő...azt meg ki tudja manapság. Felmerült a társasjáték készítés, ami mindenkinek tetszett (jellemzően Dorkának vannak ilyen ötletei). Egész konkrét elképzelései voltak, így csak a szabályokon kellett finomítani.
A lényeg: a pálya négy sarkában 4 helyszín van. Mi a dzsungel-rét-tenger-vár négyest választottuk, de bármi lehet :). A Start-mező középen van, a lányok az elindulásról az autóra asszociáltak. A területek hátterét Rita megfestette, majd a töménytelen mennyiségű matricagyűjteményük egy részét feláldozva, benépesítették a rétet, dzsungelt, stb.
A lépegető mezők nyomdával készültek.Ezekre rajzoltam aztán én rá a jelzéseket, ötöt mindegyikből, melyek különböző jelentéssel bírnak:
A játék lényege:
Középről indulva minden helyszínt be kell járni. Minden egyes sarokban húzni kell a feladatkártyák közül, melyet ha teljesít a játékos, kap a hely alapszínével egyező négyzetet. Hogy ne legyen olyan egyszerű, ha megint az említett játékos következik a dobásban, nem ő dönti majd el, merre indul tovább, hanem húzni kell a másik három (ha a startmezőn van négy) helyszín kártyája közül.
Ha valaki pl. a dzsungelt többször megjárja, akkor húzni kell feladatot, de négyzet már nem kap, viszont a helyes válasz feltétele a továbbhaladásnak.
Feladatkártyák, minden színből 6db:
Helyszínkártyák (természetesen lefordítjuk húzás előtt :)!!!):
Ötletnek leírom, én milyen feladatokat találtam ki a 6X4 kártyára. Nem volt könnyű, de ha eszembe jut, bármikor bővíthetem. Főleg, mivel pár játék után már kívülről fogják fújni a kezdő feladatokat :D.
Dzsungel:
- Utánozz egy vadon élő állatot! A többiek találják ki.
- Mondj 5 dzsungelben élő állatot!
- Ki az állatok királya? Ki a madarak királya? Ki a szíved Királya? :)
- Tudsz Jézussal kapcsolatban állatot megnevezni?
- Miért vannak veszélybenaz esőerdők?
- Énekelj el egy dalt vagy mondj el egy verset, amiben szerepel vadállat! Ha tudsz, legyen olyan, amit Bibliakörön tanultál.
- Utánozd testeddel a víz hullámzó mozgását!
- Mondj el röviden egy bibliai történetet, amiben víz van!
- Sorolj fel 5 halfajtát!
- Szerinted miért nevezik a Földet "Kék bolygónak"?
- Utánozz egy vízben vagy víz közelében élő állatot! A többiek találják ki.
- Nevezz megy 3 tengert és/vagy folyót!
- Menetelj egyszer körbe a szobában! Hogyan tisztelegnek a katonák?
- Mondj három bibliában szereplő vagy három magyar királyt!
- Melyik fegyverhez hasonlítják a Bibliát?
- Miért épültek a várak általában hegyre?
- Sorolj fel néhány magyar várat!
- Szerinted ma miért nem építenek várat? Tudsz biztonságos helyeket?
- Ha egy hatalmas réten ér a vihar, mit teszel? Mutatsd meg!
- Milyen színű a gyöngyvirág?
- Mutogass el egy olyan sportot, amit szívesen játszanál egy füves réten!
- Mivel mutat jó példát a hangya és a méhecske?
- Ki a Jó Pásztor? Mondj el egy igeverset vagy énekelj el egy dalt Róla!
- Sorolj fel 5 virágot! Ha lehet, akkor ebből legyen 3 keresztnév is.
Teljesen a gyerekek tudásához, korához szabhatóak a kérdéskörök. Na és persze, ha más helyszínekkel játszunk a témák is változtathatóak. Ha Forma1-ben vagy állattartásban jártas a család, akkor lehet versenypálya illetve farm is :). Bármi.
Ami még szükséges: bábuk (ilyenkor jönnek jól a kindertojás-figurák), dobókocka, vidámság.
Jó szórakozást!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése