2011. augusztus 11., csütörtök

Készítsünk társast

Nincs is ennél jobb móka! Együtt vagyunk, amíg készül és együtt játszunk vele. Csapatépítés :D!
Egy napon, mikor is rájöttem, hogy a szabimnak lassan vége és alig voltam a gyerekeimmel, feltettem a nagy kérdést: mit szeretnének csinálni? Pénz nincs kocsi nincs, jóidő...azt meg ki tudja manapság. Felmerült a társasjáték készítés, ami mindenkinek tetszett (jellemzően  Dorkának vannak ilyen ötletei). Egész konkrét elképzelései voltak, így csak a szabályokon kellett finomítani.
A lényeg: a pálya négy sarkában 4 helyszín van. Mi a dzsungel-rét-tenger-vár négyest választottuk, de bármi lehet :). A Start-mező középen van, a lányok az elindulásról az autóra asszociáltak. A területek hátterét Rita megfestette, majd a töménytelen mennyiségű matricagyűjteményük egy részét feláldozva, benépesítették a rétet, dzsungelt, stb.
A lépegető mezők nyomdával készültek.

Ezekre rajzoltam aztán én rá a jelzéseket, ötöt mindegyikből, melyek különböző jelentéssel bírnak:
A játék lényege:
Középről indulva minden helyszínt be kell járni. Minden egyes sarokban húzni kell a feladatkártyák közül, melyet ha teljesít a játékos, kap a hely alapszínével egyező négyzetet. Hogy ne legyen olyan egyszerű, ha megint az említett játékos következik a dobásban, nem ő dönti majd el, merre indul tovább, hanem húzni kell a másik három (ha a startmezőn van négy) helyszín kártyája közül.
Az a játékos nyer, aki leghamarabb gyűjt össze mind a négy négyzetből egyet és ér vissza a Startmezőre.
Ha valaki pl. a dzsungelt többször megjárja, akkor húzni kell feladatot, de négyzet már nem kap, viszont a helyes válasz feltétele a továbbhaladásnak. 




Feladatkártyák, minden színből 6db:


Helyszínkártyák (természetesen lefordítjuk húzás előtt :)!!!):

Ötletnek leírom, én milyen feladatokat találtam ki a 6X4 kártyára. Nem volt könnyű, de ha eszembe jut, bármikor bővíthetem. Főleg, mivel pár játék után már kívülről fogják fújni a kezdő feladatokat :D.

Dzsungel:
  • Utánozz egy vadon élő állatot! A többiek találják ki.
  • Mondj 5 dzsungelben élő állatot!
  • Ki az állatok királya? Ki a madarak királya? Ki a szíved Királya? :)
  • Tudsz Jézussal kapcsolatban állatot megnevezni?
  • Miért vannak veszélybenaz esőerdők?
  • Énekelj el egy dalt vagy mondj el egy verset, amiben szerepel vadállat! Ha tudsz, legyen olyan, amit Bibliakörön tanultál.
Tenger:
  • Utánozd testeddel a víz hullámzó mozgását!
  • Mondj el röviden egy bibliai történetet, amiben víz van!
  • Sorolj fel 5 halfajtát!
  • Szerinted miért nevezik a Földet "Kék bolygónak"?
  • Utánozz egy vízben vagy víz közelében élő állatot! A többiek találják ki.
  • Nevezz megy 3 tengert és/vagy folyót!
Vár:
  • Menetelj egyszer körbe a szobában! Hogyan tisztelegnek a katonák?
  • Mondj három bibliában szereplő vagy három magyar királyt!
  • Melyik fegyverhez hasonlítják a Bibliát?
  • Miért épültek a várak általában hegyre?
  • Sorolj fel néhány magyar várat!
  • Szerinted ma miért nem építenek várat? Tudsz biztonságos helyeket?
Rét:
  • Ha egy hatalmas réten ér a vihar, mit teszel? Mutatsd meg!
  • Milyen színű a gyöngyvirág?
  • Mutogass el egy olyan sportot, amit szívesen játszanál egy füves réten!
  • Mivel mutat jó példát a hangya és a méhecske?
  • Ki a Jó Pásztor? Mondj el egy igeverset vagy énekelj el egy dalt Róla!
  • Sorolj fel 5 virágot! Ha lehet, akkor ebből legyen 3 keresztnév is.
Teljesen a gyerekek tudásához, korához szabhatóak a kérdéskörök. Na és persze, ha más helyszínekkel játszunk a témák is változtathatóak. Ha Forma1-ben vagy állattartásban jártas a család, akkor lehet versenypálya illetve farm is :). Bármi.
Ami még szükséges: bábuk (ilyenkor jönnek jól a kindertojás-figurák), dobókocka, vidámság.

Jó szórakozást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése